MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ


MADDE 1- TARAFLAR

1.1  SATICI:

Ünvanı : Başarı Mühendislik Otomasyon Elk. Ltd. Şti.

Adresi : İnönü Mah. Kayışdağı Cad. No.128 Kandiş İş Merkezi Kat.1 Ataşehir / İstanbul

Telefon : +90216 4697450

Fax : +90216 4698429

Müşteri Hizmetleri Telefon : +90216 4697450

Mersis Numarası:


1.2 ALICI(“TÜKETİCİ”):

Adı Soyadı / Ünvanı :

TC Kimlik No :

Adresi :

Telefon :

Email :


MADDE 2- KONU

İşbu sözleşmenin konusu, TÜKETİCİ’nin www.store.iosphere.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.


MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMATA İLİŞKİN BİLGİLER

3.1 Sözleşme konusu mal veya hizmetin Cinsi/Türü, Miktarı, Birim Fiyatı ve Toplam fiyatı aşağıda belirtilmiştir.

Cinsi/Türü Miktarı Birim Fiyatı Toplam Satış Bedeli

3.2 Ödeme Şekli :

3.3 İade Prosedürü:

TÜKETİCİ’nin cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile TÜKETİCİ’ye bedel iadesine karar verilen durumlarda, ödeme seçeneklerine ilişkin iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:

a)       Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

Alışveriş kredi kartıyla ve taksitli olarak yapılmışsa, TÜKETİCİ ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka TÜKETİCİ’ye geri ödemesini aynı sayıda taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların TÜKETİCİ’nin kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. TÜKETİCİ’nin satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve TÜKETİCİ iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade , SATICI’nın Banka’ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.

TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

b)     Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

İade, TÜKETİCİ’den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ’nin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.

SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde geri öder.

Havale/EFT yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.

TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

c)       Alışveriş Kredisi ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

İade, TÜKETİCİ’den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ’nin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.

SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde geri öder.

Kredi yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.

TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

3.4 – Teslimat Şekli ve Adresi :

Teslimat Adresi :

Teslim Edilecek Kişi :

Fatura Adresi :

Paketleme, kargo ve teslim masrafları TÜKETİCİ tarafından karşılanmaktadır. Kargo ücreti Ücretsiz! -TL olup, kargo fiyatı sipariş toplam tutarına eklenmektedir. Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat , anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile, TÜKETİCİ’nin yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında TÜKETİCİ’nin adresinde bulunmaması durumunda dahi Firmamız edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, TÜKETİCİ’nin ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.


MADDE 4- CAYMA HAKKI

TÜKETİCİ , SATICI ile imzaladığı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nden 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise TÜKETİCİ’nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak TÜKETİCİ, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a)   Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b)   Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildirimi cayma hakkı süresi dolmadan, https://store.iosphere.com.tr/formlar/urun-iade-formu.pdf adresindeki iade formu doldurulup, ürün görselleri ile birlikte iade@basarimuhendislik.com adresine e-posta ile iade talebi bildirilmelidir. SATICI, bildirim alındıktan iki (2) iş günü içerisinde verilen irtibat bilgilerinden tüketici ile irtibata geçerek, iade prosedürü konusunda gerekli bilgilendirmeyi yapar. TÜKETİCİ ürün iade formunu ürünle birlikte, elden veya kargo ücreti TÜKETİCİ’ye ait olmak üzere kargo ile ürünü iade edebilir.

Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

f) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

k) Tüketici, Helium Miner (Milesight UG65 Helium Network Miner Hotspot, Milesight UG67 Helium Network Miner Hotspot, Heltec Indoor Hotspot HT-M2808 marka ve model ) ürünlerinde cayma hakkını kullanabilmesinin işbu Sözleşme’nin ekinde yer alan (EK-2) Cayma EK Koşulları’na tabi olduğunu, bu koşulları eksiksiz okuduğunu ve bu koşullara uyulmaksızın cayma hakkının kullanılmayacağını, bu yöndeki taleplerin yok hükmünde olacağını, Satıcı’nın bu yöndeki talepleri reddetmekte özgür olduğunu bildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

TÜKETİCİ’nin “Alışveriş Kredisi” ile ödeme seçeneğini seçmesi halinde, TÜKETİCİ, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi’nden cayma hakkının, Banka ve TÜKETİCİ arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. TÜKETİCİ’nin SATICI ile imzaladığı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nden cayması, Banka ile arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi’ni otomatikman SONA ERDİRMEYECEKTİR. TÜKETİCİ’nin, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi’nden cayması için cayma talebini Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi’nde belirtilen süreler içerisinde, yine Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi’nde öngörülen usule uygun olarak kredi veren Banka’ya yöneltmesi gerekmektedir. Bu kapsamda, TÜKETİCİ tarafından Banka’ya yapılması gereken bildirimin hiç yapılmaması veya geç yapılması durumunda ya da Banka ile TÜKETİCİ arasındaki kredi ilişkisi ile ilgili SATICI’nın hiçbir sorumluluğu doğmayacaktır.


MADDE 5- GENEL HÜKÜMLER

5.1 TÜKETİCİ, www. store.ioshphere.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürüne ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

5.2 Ürün sözleşme tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde teslim edilecektir. Ürününün teslim edilmesi anına kadar tüm sorumluluk SATICI’ya aittir.

5.3 Sözleşme konusu ürün, TÜKETİCİ’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.

5.4 SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

5.5 Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin bedelinin TÜKETİCİ’nin tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

5.6 Ürünün tesliminden sonra TÜKETİCİ’ya ait kredi kartının TÜKETİCİ’nin kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, TÜKETİCİ’nin kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün SATICI’ya gönderilmesi zorunludur.

5.7 Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin ayıplı (arızalı, bozuk vb.) halinde veya garanti kapsamında ve şartları dahilinde arızalanması veya bozulması halinde gerekli onarımın yetkili servise yaptırılması için sözkonusu ürünler SATICI’ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.


MADDE 6- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME

İşbu sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; Türk Mahkemeleri yetkili olup; uygulanacak hukuk Türk Hukuku’dur.

Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerli olmak üzere her yıl Gümrük ve ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar olan ihtilaflar için TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri Yetkili olacaktır.

Siparişin gerçekleşmesi durumunda TÜKETİCİ işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.

SATICI : Başarı Mühendislik Otomasyon Elk. Ltd. Şti.

TARİH :


EK-1               GARANTİ KOŞULLARI

Aşağıdaki koşullardan herhangi birinin oluşması durumunda, ürün SATICI (Başarı Mühendislik Otomasyon Elektrik Ltd. Şti) garantisi kapsamından çıkar ve TÜKETİCİ ürün garantisinin sağladığı yasal haklardan faydalanamaz.

  • Ürün üzerinde yazılım ve/veya donanımla ilgili herhangi bir değişiklik yapılması (Cihazın sökülmesi veya bir parçasının çıkartılması veya ürüne bir parça eklenmesi durumları),
  • Ürünün kısa veya uzun süreli ateşe yaklaştırılması, aşırı sıcak, soğuk ve nem gibi elektronik ürünlere zarar verecek koşullara maruz bırakılması,
  • Cihazın saklama koşulları ve çalışma koşullarının dışında kullanılması (Ürün ile birlikte gelen kullanım kılavuzunda çalışma ve saklama koşulları açıkça belirtilmiştir),
  • Cihazın uygun güç kaynağı ile beslenmemesi (Ürüne ait gerekli güç gereksinimi ve voltaj aralığı kullanım kılavuzunda verilmiştir),
  • Cihazın elektrik beslemesinde uygun kablo tipinin kullanılmaması (Hasarlı kablo vb.)
  • Cihazın veya bir parçasının dış ortamda kullanılması durumunda yıldırım ve suya karşı koruma amaçlı gerekli tedbirlerin alınmaması (Yıldırıma karşı, yıldırım koruma cihazları, suya karşı uygun IP (Ingress Protection) sınıfında pano kullanılmaması),
  • Cihazın topraklamasının uygun şekilde yapılmaması,
  • Cihazın garanti koşulları çerçevesinde tamiri talep edilmesi durumunda Arızalı Ürün formu (https://store.iosphere.com.tr/formlar/arizali-urun-formu.pdf adresinden indirilebilir) eksiksiz doldurularak ürün ile birlikte gönderilmelidir.

EK-2               CAYMA /İADE EK KOŞULLARI

Tüketici’nin işbu sözleşmeye konu mal hakkında da cayma hakkı olmakla birlikte, bu hakkın kullanımının önemli istisnaları olduğunu da Tüketici bilmektedir. 27.12.2014 tarihli ve 29188 No’lu Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi’nin 1. fıkrasının (b) bendi uyarınca “Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler” cayma hakkının istisnası kapsamındadır.

Satışa konu ürün, Helium Miner tipi (Milesight UG65 Helium Network Miner Hotspot, Milesight UG67 Helium Network Miner Hotspot marka/model veya Heltec Indoor Hotspot HT-M2808 marka/model ürünleri) olduğunda, ürünün kendi yazılımı ile veya “Play store” veya “APP store” dan indirilen “Helium Hotspot” uygulamasıyla, cihaza bağlantı yapılarak kişinin kendi adına tanımlamış olduğu kripto CÜZDAN (Wallet) a cihazın bağlantısını gerçekleştirilmesi ile cihaz kişiye özel duruma getirilir. Bu işlemden sonra malın tüketici için kişiselleşmiş bir hale geleceği ve eski haline getirilmesinin mümkün olmadığını tüketici bilmektedir. Aynı şekilde yine yukarıda bilgileri verilen Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi’nin 1. fıkrasının (h) bendi uyarınca, “Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler” de cayma hakkının istisnalarındandır. Tüketici, satışa konu cihaza bir kripto cüzdan tanımlaması yaparak, cihazın sunduğu kripto para kazanımlarını almaya başladığını onaylamış olacağından, bu ürüne kripto cüzdan tanımlamasının yapılmasıyla Tüketici cayma hakkının da ortadan kalkmış olacağını bilmekte ve kabul etmektedir. Bu gerekçeli açıklamaları okuyup inceleyen tüketici, cayma hakkının kullanımına dair açıkça bilgilendirildiğini ve aydınlatıldığını kabul eder.